در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

تاثیر کرم مرطوب کننده بر پوست

مرطوب‌ کننده‌ها نقش مهمی در مراقبت‌ از پوست دارند. مهم‌ترین ویژگی آنها محافظت از پوست در برابر خشکی است.

کرمهای مرطوب‌کننده‌، یکی از نیازهای اولیه پوست، یعنی رطوبت را تامین می‌کنند. آب برای پوست، مخصوصا لایه اپیدرم آن نقشی حیاتی دارد.

پوست ما بصورت مداوم از طریق بافت میانی، آب لازم را به سطح پوست می‌رساند و برای جلوگیری از تبخیر آب، پوست یک لایه محافظتی از چربی را بر روی اپیدرم ترشح می‌کند. اگر تولید یا ترشح این چربی کم‌تر از میزان مناسب باشد، پوست خشک می‌شود، و پوست خشک مستعد ایجاد چروک، التهاب و یا بیماری‌هایی مانند اگزما و پسوریازیس می‌باشد.

عامل اصلی خشکی پوست، ژنتیکی می‌باشد. اما استفاده زیاد از شوینده‌های نامناسب، قرار گرفتن در هوای خشک، تغذیه نامناسب و سبک زندگی ناسالم نیز در ایجاد پوست خشک موثر می‌باشند. همچنین، با افزایش سن و به دلیل تضعیف سیستم آبرسانی طبیعی پوست، خشکی پوست شکل میگیرد.

علائم خشکی پوست

پوست خشک، زبر و پوسته‌پوسته ‌است و اغلب سفت و آسیب‌دیده.

اگر دچار خشکی شدید شوید، پوست شما ترک برمیدارد و این امر باعث بروز عفونت‌های پوستی میشود. خشکی پوست اغلب باعث خارش های عذاب آور میگردد. وقتی قسمتی از بدن‌تان می‌خارد شما تحریک می‌شوید تا آن را بخارانید و این موضوع باعث آسیب پوست‌تان می‌شود و خارش بیشتر به سرعت منجر به ایجاد یک حلقه آسیب‌زا به نام سیکل خارش خاراندن می‌شود.

 

استفاده از مرطوب کننده :

اگر پوستی خشک و دِهیدراته دارید، استفاده نکردن از مرطوب کننده فقط شرایط را بدتر می کند. 

استفاده از مرطوب کننده، کم هزینه و ساده است، و فواید آن بسیار چشمگیر است. ترمیم پوست، جلوگیری از چین و چروک و زیرسازی آرایش فقط چند نمونه از خواص کرم مرطوب کننده است.

کرم مرطوب‌کننده اغلب حاوی مواد مغذی و ویتامین‌های مورد نیاز پوست می‌باشد. این مواد گاهی خاصیت آنتی‌اکسیدانی داشته و به حذف رادیکال‌های آزاد که سلول‌های بدن را تهدید می‌کنند، کمک می‌نمایند.

اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌ها، روغن‌های گیاهی، عصاره‌های گیاهی و همچنین آمینواسیدها در برخی از مرطوب‌کننده‌ها آنها را به محصولاتی مناسب برای تقویت پوست تبدیل کرده اند.

پوست صورت، چون در معرض آسیب‌های محیطی قرار دارد و معمولا به دلیل مصرف محصولات آرایشی و اصلاح صورت، زودتر دچار پیری و عوارض پوستی می‌شود، برای سلامت و زیبایی نیازمند مصرف مستمر مرطوب‌کننده‌ها می‌باشد.

همواره مرطوب‌کننده‌های جدید را روی پوست گردن خود تست کنید. با اینکار، ضمن اینکه مطمئن می‌شوید پوست شما نسبت به محصول حساسیت ندارد،

 

زمان استفاده از کرم مرطوب کننده

اگر مناسب‌ترین مرطوب‌کننده را در زمان اشتباهی مصرف کنید، نتیجه دلخواه را بدست نمی‌آورید.

از آنجاییکه مرطوب‌کننده‌ها در ایجاد پوشش محافظ بر روی پوست موثر هستند، بهترین زمان مصرف آنها، پس از شستشوی پوست و حذف چربی‌های ضروری می‌باشد.

وقتی پوست خشک است، تبخیر آب بیشتر از سایر زمان‌هاست، بنابراین با مصرف مرطوب‌کننده‌ها، مانع از دست دادن آب لایه اپیدرم پوست می‌شوید.

 

کسب و کار با سرمایه اندک ( بخش دوم ) پست قبلی
کسب و کار با سرمایه اندک ( بخش دوم )
خواص انار پست بعدی
خواص انار

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان