در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

خواص دمنوش و عرق رازیانه برای سلامتی

  • سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸
  • 89 بازدید
  • مقالات

رازیانه گیاهی معطر و شفابخش است، که در آشپزی نیز مصرف میشود. این گیاه یک درمان گیاهی طبیعی برای مشکلات مختلفی، از جمله سوء هاضمه، کم‌خونی، یبوست، نفخ، اسهال، قولنج، اختلالات قاعدگی، اختلالات تنفسی و مشکلات چشم به حساب می آید. 

همچنین، رازیانه مزایای بسیاری برای مو، پوست و زیبایی دارد و این بدلیل خواص ضد التهابی، آنتی‌اکسیدانی، ضد اسپاسم، ضد نفخ و ضد احتقان آن است. 

خواص رازیانه برای سلامتی و زیبایی 

درمان کم‌خونی 

تخم رازیانه دارای دو ماده‌ی غذایی مهمی برای تشکیل خون است، هیستیدین و آهن. که این دو ماده در افزایش تولید هموگلوبین و افزایش شکل‌گیری اجزای کلیدی خون موثر است.

درمان نفخ شکم 

اسید اسپارتیک موجود در رازیانه خواص ضد نفخ دارد؛ که از نوزاد تا آدم‌های سالخورده می‌تواند از عصاره‌ آن برای کاهش علائم نفخ و حذف گازهای اضافی از معده استفاده کند. 

درمان سوء هاضمه

کمی تخم رازیانه بعد از هر وعده­ غذایی بجوید تا فرآیند هضم بهبود بیابد و خطر ابتلا به سوء هاضمه کم شود. ترکیبات رازیانه می‌توانند سبب تحریک ترشح شیره معده و گوارش شوند، التهاب روده و معده را کاهش دهد و به طور منظم از مشکلات مختلف روده جلوگیری کند.

جلوگیری از یبوست 

مصرف تخم رازیانه به افزایش تولید اسید معده و صفرا کمک کرده، و روده را پاکسازی میکند. برای درمان اسهال، سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر (IBS)،  درد شکم، و دیگر مشکلات روده مفید هستند.

کاهش خطر ابتلا به سرطان 

رازیانه سرشار از فلاونوئیدها، فنول‌ها، و آلکالوئیدها است که توانایی مهار رشد تومور را دارد. این مواد شیمیایی به مبارزه با اثرات مضر اشعه که منجر به توسعه‌ سرطان می‌شوند، کمک می‌کنند. 

محافظت از سلامت قلب 

کاهش خطر ابتلا به سکته‌ قلبی و مغزی، تنظیم سطح کلسترول در بدن با مصرف رازیانه به طور منظم بدست می آید. سطح بالای کلسترول LDL در بدن منجر به تصلب شرایین، بیماری‌های قلبی، و سکته‌ مغزی میشود.

بهبود عملکرد مغز 

جویدن تخم رازیانه، یا نوشیدن چای رازیانه به صورت روزانه بدلیل وجود پتاسیم بالای این ماده عملکرد مغز، فعالیت عصبی، و توانایی‌های شناختی را بهبود دهد. 

کاهش فشار خون 

به دلیل پتاسیم فراوانی رازیانه در کاهش تنش رگ‌های خونی موثر است. اگر فشار خون بالا در افراد دیابتی به سرعت درمان نشود، مدیریت سطح گلوکز و انسولین دشوار خواهد بود. 

کاهش و درمان اسهال 

رازیانه دارای خواص ضد باکتری و ضدعفونی‌کننده است که هضم را بهبود میبخشد و عملکرد مناسب و بهینه‌ دستگاه گوارش را تضمین میکند. 

درمان قولنج 

فیتواستروژن‌های موجود گیاهی باعث می‌شوند که رازیانه یکی از داروهای خانگی موثر برای قولنج کلیوی باشد. رازیانه حاوی خواص ضد اسپاسم است که توانایی ریلکس کردن عضلات شما و از بین بردن ناراحتی‌های ناشی از قولنج کلیوی را دارد. 

کاهش اختلالات قاعدگی 

رازیانه به عنوان قاعده‌آور نیز شناخته شده‌است و عملکرد هورمون‌ها را در بدن تنظیم می‌کند و در نتیجه اختلالات قاعدگی را کاهش داده و سبب تنظیم قاعدگی می‌شود. 

تقویت  سیستم ایمنی بدن 

۱ فنجان رازیانه می‌تواند تقریبا ۲۰ درصد از مقدار مصرف توصیه شده‌ روزانه از ویتامین C را تامین کند، ویتامین C نقش مهمی را در تقویت سیستم ایمنی بدن بازی می‌کند و آسیب‌های پوستی را اصلاح می‌کند. تولید کلاژن و الاستین را در پوست افزایش میدهد.

6 کسب و کار با سرمایه کم پست قبلی
6 کسب و کار با سرمایه کم
چه زمانی تبلیغاتمان را متوقف کنیم؟ پست بعدی
چه زمانی تبلیغاتمان را متوقف کنیم؟

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان