در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

10 مورد از خواص گیاه آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از داروهای گیاهی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. این امر به این دلیل است که ترکیبات ژل مانند گیاه برای درمان پوست از انواع بیماریهای جزئی شناخته شده است.

ممکن است شما هم از آلوئه برای آفتاب سوختگی، بریدگی جزئی یا ساییدگی های کوچک استفاده کرده باشید.

شاید این سوال برای پیش بیاید که  آیا استفاده از آن برای صورت شما بی خطر است؟ جواب مثبت است. در صورت استفاده صحیح ، آلوئه ورا می تواند به  درمان انواع بیماری هایی که ممکن است روی پوست شما تأثیر بگذارد، کمک کند.

در طب مرسوم ، آلوئه ورا به عنوان ژل موضعی مورد استفاده قرار می گیرد که از ماده ژل مانند موجود در برگهای گیاه تهیه می شود. استفاده از برگها به طور مستقیم با جدا کردن آنها و فشار دادن ژل نیز ممکن است.

اگر با یک بیماری مزمن پوستی روبرو هستید، باید قبل از استفاده از ژل آلوئه ورا با متخصص پوست خود مشورت کنید و در مورد خطرات احتمالی گیاه آلوئه ورا و تاثیر آن در بیماریتان صحبت کنید.

 

10 مورد از فواید ژل آلوئه ورا:

 

1. برای سوختگی جزئی ، ژل آلوئه ورا را روزانه روی ناحیه آسیب دیده بمالید.

2. آلوئه ورا به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند.

3. اگر چانه یا پیشانی خراش دیده باشد، می توانید آلوئه ورا را برای رفع سریع درد و احساس سوزش در منطقه بمالید. سه بار در روز استفاده کنید.

4. ساختار مولکولی آلوئه ورا به تقویت سریع زخم ها کمک می کند و با تقویت کلاژن و مبارزه با باکتری ها زخم را به حداقل می رساند. حداکثر دو بار در روز استفاده کنید.

5. اگر پوست خشکی داردی ژل آلوئه ورا به راحتی جذب می شود و استفاده از آن میتواند چربی متعادلی به پوست بدهد و به درمان خشکی پوست کمک کند. استفاده از آلوئه ورا برای پوست های خشک بعد از حمام توصیه می شود.

6. سرماخوردگی همیشه نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. اما میتوان که  ژل آلوئه ورا به عنوان یک سلاح درمقابل سرماخوردگی استفاده کرد، البته قبل از امتحان کردن ابتدا با پزشک مشورت کنید.

7. آلوئه ورا ممکن است به درمان ویروس تبخال کمک کند ، که دلیل اصلی آن از بروز بیماری های سرماخوردگی نشأت میگیرد. روزانه دو بار مقدار کمی ژل را روی تبخال بمالید تا از بین برود.

8. اثرات مرطوب کننده آلوئه می تواند به پوست خشک و خارش دار مرتبط با اگزما کمک کند. ژل آلوئه ورا ممکن است به کاهش درماتیت سبورئیک کمک کند. اگرچه این شکل روغنی اگزما اغلب در پوست سر مشاهده می شود ، همچنین می تواند قسمت هایی از صورت و پشت گوش را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

9. پسوریازیس نیزمانند اگزما، آلوئه ورا ممکن است به کاهش التهاب و خارش ناشی از پسوریازیس کمک کند. برای نتیجه بهتر، ژل آلوئه ورا را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید.

10. با توجه به اثرات ضد التهابی آلوئه ورا، این ژل به درمان التهابی آکنه ، مانند پاستول و ندول کمک کند. روزانه سه بار ژل را با یک پنبه به موضع بمالید.

4 پاک کننده طبیعی صورت که می توانید خودتان تهیه کنید پست قبلی
4 پاک کننده طبیعی صورت که می توانید خودتان تهیه کنید
نوشیدنی های گرم در فصل زمستان پست بعدی
نوشیدنی های گرم در فصل زمستان

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان