در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

خواص انار

  • یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸
  • 113 بازدید
  • مقالات

انار، با آن طعم ترش و شیرین‌، طعمی بسیار لذت‌بخش دارد. این میوه، سرشار از مواد مغذی است که برای سلامتی ما مفید است.

ناتوانی جنسی و احتلام را درمان می‌کند

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار رادیکال‌های آزاد را راحت‌تر از بین می‌برد. اگر این رادیکال‌های آزاد درون بدن باقی بمانند، به سلول‌ها حمله خواهند کرد و به آنها آسیب میرسانند.

التهاب را کاهش می‌دهد

انار سرشار از ویتامین ث است که به درمان التهاب و همین‌طور آسم، سرفه، گلودرد و خس‌خس کمک می‌کند. خواص آنتی‌اکسیدانی فوق‌العاده‌ انار، عفونت‌ها را از بدن دور نگه می‌دارد. بافت‌های بدن را فشرده کرده و به کاهش تورم در گلو کمک می‌کند. 

سطح قند خون را حفظ می‌کند

آب انار از فروکتوز تشکیل شده‌است، اما مانند سایر میوه‌ها قند خون شما را افزایش نمی‌دهد. مطالعات نشان داده است، میزان قند خون افراد مبتلا به دیابت که به مدت دو هفته آب انار مصرف کرده بودند، به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته بود.

کم‌خونی را درمان می‌کند

مقادیر بالای آهنی که در انار وجود دارد، هموگلوبین خون را افزایش میدهد.

علیه آرتروز مبارزه می‌کند

زمانی که به صورت روزانه از انار استفاده کنید،استحکام استخوان‌های‌تان افزایش می‌یابد و بنابراین عملکرد بهتری خواهید داشت.

از ایجاد پلاک روی دندان‌ها پیشگیری می‌کند
به سفت شدن سینه‌های شل‌ کمک کرده و سایز سینه را افزایش می‌دهد

دو بار در روز چند قطره روغن دانه‌ انار را روی سینه‌ها ریخته و ماساژ دهید. همچنین می‌توانید پوست انار را با چند قطره روغن خردل مخلوط کنید. و سینه را با به صورت حرکات دایره‌ای به مدت حدود ۱۰ دقیقه ماساژ بدهید. برای رسیدن به بهترین نتیجه‌ این روش را هر روز تکرار کنید.

به فرآیند گوارش کمک و اسهال را درمان می‌کند

اگر همیشه با حرکت‌ روده‌هایتان مشکل دارید، باید این میوه را مرتبا مصرف کنید. آنزیم‌های متنوعی که این میوه دارد، می‌تواند کمک‌تان کند حالت تهوع، بواسیر، دیسانتری، و هضم‌ناپذیری‌ را در شما پایان دهد و حتی انگل‌های روده‌ای را می‌کشد.

می‌تواند از بروز بیماری کبد چرب جلوگیری کند

دانه‌های انار سبب کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می‌شوند و مصرف منظم انار برای جلوگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی بسیار تاثیرگذار است. همچنین این میوه برای محافظت از کبد در برابر بیماری زردی نیز بسیار موثر است.

جلوی آلزایمر را می‌گیرد
فشار خون را در حالت نرمال نگه می‌دارد
سلامتی شریان‌ها را بهبود می‌دهد
علیه بیماری‌های قلب و عروق مبارزه می‌کند
سلامت زنان را در دوره‌ قاعدگی بهبود می‌دهد

انار می‌تواند نامنظم بودن قاعدگی را بهبود بخشد. این میوه انقباضات رحم را تحریک کرده و به سلامت رحم کمک میکند و از آن‌جایی که انار سرشار از فیبر است، به درمان عفونت قارچی نیز کمک کند و رشد باکتری‌های مفید را افزایش می‌دهد. 

 با دیابت می‌جنگد

به دلیل توانایی آن برای کاهش کلسترول بد و حذف توده‌های چربی از شریان‌ها است. مصرف انار‌ حتی به میزان کم، می‌تواند ریسک دیابت را به کمک آنتی‌اکسیدان‌های فنولیک کاهش دهد.

وزن را کنترل می‌کند
از ریزش مو جلوگیری کرده، وز موها را از بین می‌برد

مصرف آب انار به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و مانع از ریزش مو می‌شود. این تاثیر باعث درخشان و سالمتر شدن موها میشود.

برای درمان موهای خشک و وز، روغن انار گرم را به آرامی روی مو بمالید و قبل از شامپو کردن، اجازه بدهید روغن به مدت حدود ۶۰ دقیقه بماند. همچنین می‌توانید چند قطره روغن انار را در دستان‌تان گرم کنید. سپس، آن را به طور مساوی روی موهای‌تان پخش کنید.

روند پیری را کند می‌کند

مصرف انار و خوردن یک لیوان از آب‌ این میوه به جلوگیری از چروک شدن پوست کمک می‌کند. آب انار اکسیداسیون DNA را کاهش می‌دهد. 

برای خلاص شدن از شر آکنه، تمام چیزی که نیاز دارید پودر انار و آب لیمو است.

مصرف انار به بازسازی سلول‌ها در لایه اپیدرم پوست کمک می‌کند. روند بهبود را سرعت ببخشد و برای تقویت و بازسازی اپیدرم مفید هستند. پودر پاپایای سبز، عصاره‌ی هسته‌ی انگور، و روغن هسته‌ی انگور را هر کدام به اندازه‌ی ۱ قاشق چایخوری آماده کنید. آنها را با ۲ قاشق چایخوری آب انار مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را روی صورت استعمال کنید. اجازه بدهید ترکیب به مدت یک ساعت روی پوست‌تان بماند و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

انار به افزایش عمر فیبروبلاست‌ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین برای جلوگیری از چروک و سفت کردن پوست هستند، کمک می‌کند. 

برای هیدراته نگه داشتن پوست، آب انار یکی از گزینه‌های عالی است. نوشیدن آب انار یا استفاده از روغن آن بر روی رطوبت پوست را حفظ می‌کند و هر گونه خشکی و زبری پوست را از بین می‌برد.

ادرار مکرر را متوقف می‌کند
درد گلو را تسکین می‌دهد
درد قفسه‌ی سینه را درمان می‌کند
حرارت بدن را کاهش می‌دهد
تب تیفوئید (حصبه) را درمان می‌کند
سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
برای زنان باردار مفیدی است

مصرف انار در طول دوران بارداری می‌تواند خطر آسیب دیدن جفت را کاهش دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه از آسیب دیدن جفت توسط رادیکال‌های آزاد جلوگیری می‌کنند. و با توجه به این‌که انار به میزان زیادی فولات دارد، می‌تواند وضعیت سلامتی شما را در طول بارداری بهبود دهد و از بروز نقص در هنگام تولد جلوگیری کند.

دانه‌های انار می‌توانند آسیب مغزی را در نوزادان کاهش دهند. عصاره‌ انار باعث ایجاد انقباضات رحمی در زنان باردار می‌شود. دادن انار به زنان حامله با می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا نوزادانی سالم به دنیا بیاورند. البته مصرف این میوه در اواخر سه ماهه‌ اول بارداری ریسک بالایی دارد. این میوه قادر است تولید شیر مادر را افزایش دهد. انار همچنین به عنوان یک تصفیه‌کننده‌ی عالی خون عمل می‌کند.

گرچه شواهد محدودی وجود دارد، اما انار ممکن است ناباروری را در زنان درمان کند.

سنگ کلیه را درمان می‌کند
انار به بازسازی غضروف کمک می‌کند
از شما در برابر پوکی استخوان محافظت می‌کند
ترشحات واژن را درمان می‌کند
ورم لوزه را درمان می‌کند
معده درد را از بین می‌برد
سطح استرس را پایین می‌آورد
درد هموروئید را تسکین می‌دهد
درد کلیه را رفع می‌کند
جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد
تاثیر کرم مرطوب کننده بر پوست پست قبلی
تاثیر کرم مرطوب کننده بر پوست
نکات کانال داری تلگرام پست بعدی
نکات کانال داری تلگرام

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان