در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

تأثیر رژیم غذایی بر زندگی

  • پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸
  • 123 بازدید
  • مقالات

وقتی در مورد یک رژیم غذایی فکر می‌کنید، باید تأثیری که آن رژیم روی سلامت قلبتان می‌گذارد را در نظر بگیرید. یک رژیم مناسب می‌تواند از فشارخون تا ریسک حملهٔ قلبی و سکته را کاهش دهد. هر چیزی که می‌خورید و می‌نوشید، بر بدنتان تاثیر میگذارد، و این شامل سیستم عصبی کلی بدن شما نیز می‌شود. در حقیقت تعداد غذاهای کمی وجود دارند که از سلامت سیستم عصبی بدن ما حمایت می‌کنند.

رژیم غذایی و اعصاب و روان

- تغییرات سبک غذایی، می‌تواند سلامت مغز شما را بهبود ببخشد. رژیم هایی که بر مصرف محصولات دارای برگ سبز مانند خانوادهٔ توت‌ها، آجیل‌ها، دانه‌ها، غلات و ماهی تاکید میورزند، سرشار از لوتئین بوده و از آلزایمر و زوال عقل جلوگیری میکنند.

- برای داشتن اعصاب و روان سالم تر از روغن زیتون به عنوان روغن مصرفی استفاده کنید. کمتر از چهار وعده گوشت قرمز و محصولات گوشتی بخورید و از شیرینی جات، کره و غذاهای سرخ شده با احتیاط بیش‌تری استفاده کنید.

- همچنین اسیدهای چرب مفیدی که در مواد غذایی مثل گردو، بادام و تخم کتان یافت می‌شوند، برای سلامت پوست، اعصاب و غشای سلولی بسیار مهم هستند.

- از پاستا و برنج گرفته تا غلات آماده، می‌توانید تیامین را از خوردن پسته و لوبیای سیاه نیز به دست آورید. تیامین نوعی از ویتامین b میباشد که برای رشد مغز، حفظ سلامت مغز، پیشگیری از انحطاط مغزی و یا کم کردن آسیب‌های آن در میان سالمندان بسیار مهم است. 

- متخصصان به مادران و افرادی که قصد بارداری دارند، مصرف فولات یا فولیک اسید را یادآور می‌شوند، که نوعی از ویتامین b است. این ماده به طور ذاتی در رشد سیستم عصبی رویان، نقش دارد.

- وجود میزان کافی پتاسیم و کلسیم نیز برای حفظ سلامت سیستم عصبی مهم است. پتاسیم را در موز و سیب زمینی، ماهی و گوشت و کلسیم را در فرآورده‌های لبنی همچون ماست، سبزی‌هایی مثل کلم چینی، کلم پیچ و بروکلی میتوانید به وفور پیدا کنید.

می‌توانید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب از سیستم عصبی خود حمایت کنید!

متخصصان معتقدند دوری از رژیم سنتی غربی که چربی و کربوهیدرات بالایی دارد می‌تواند ایده ای خوب برای کاهش التهابات باشد و سلامت قلب و دیگر سیستم‌های بدن را تضمین میکند. 

برای کارکرد شناختی بهتر همیشه به میزان کافی و لازم آب بنوشید. و از نوشیدنی هایی که با شکر ترکیب شده اند دوری کنید.

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند در زمینه‌هایی مثل کنترل وزن و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی عروقی و افزایش سلامت سیستم عصبی به شما کمک کند.

 

نکات کانال داری تلگرام پست قبلی
نکات کانال داری تلگرام
6 کسب و کار با سرمایه کم پست بعدی
6 کسب و کار با سرمایه کم

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان