در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

به چه دلایلی در زندگی شکست میخورید؟

  • پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
  • 664 بازدید
  • مقالات

موفقیت همیشه با شکست شروع می شود.

 

با نگاهی دقیق به زندگی افراد موفق، متوجه خواهید شد که همه آن ها بارها شکست خورده اند. آن ها دلایل شکست را کشف و درس های مهمی را از آن گرفته اند و سپس نحوه فکر کردن خود را تغییر دادند.

همه ما شکست می خوریم و این غیرقابل اجتناب است. اما یتوانیم با استفاده از این تجربیات برای پیشرفت خود در آینده برنامه ریزی کنیم.

همه افراد سعی می کنند تا در زندگی خود از شکست خوردن دوری کنند، اما وجود برخی عادتها زمینه ساز شکست و مانع از موفقیت خواهند شد. هنگامی که شکست میخوریم، در ابتدا تمام جنبه های منفی را می بینیم. 

موفقیت نتیجه قدرت ذهنی ما است که اگر کاری را درست انجام می دهیم آن را ثابت نگه داریم.

 

عوامل و دلایل شکست در زندگی 

1. نداشتن انضباط فردی

موفقیت نیازمند نظم و انضباط است. به این ترتیب، اعمال کنترل بر روی خود، اجتناب از وسوسه و حواس پرتی، به تاخیر انداختن رفتارهای غیر مفید یک نیاز مرکزی برای موفق بودن است. 

2. عدم استقامت

با استعداد و باهوش تنها کافی نیست، اگر این دو را با یکدیگر ترکیب نکنید، در نهایت شکست خواهید خورد. برای رسیدن به موفقیت یک برنامه منظم داشته باشید و بر روی آن پافشاری کنید. 

3. شنا کردن در همان جریان

شجاعت داشته باشید و تصمیماتی بگیرید که مخالف عقایدتان هستند. همواره موفقیت در همان شیوه و روش مرسوم جامعه نیست، گاه باید خلاف مسیر عمل کنید. 

4. نداشتن برنامه ریزی

وجود یک برنامه مناسب به شما کمک می کند تمام فعالیت های خود را به یک جهت هدایت کنید، و از اهداف خود دور نشوید.

5. ترس از شکست

از شکست و امتحان کردن نترسید. با غلبه بر آن و برداشتن یک گام پس از دیگری می تواند انجام شود.

6. زیاده خواهی

بسیاری از مردم آرزوی رسیدن به بهترین چیزها را دارند، اما کمتر کسانی هستند که بطور باور نکردنی خود را به چالش بکشند. 

7. عدم اعتقاد به خود

افراد موفق به خودشان و توانایی هایشان اعتماد دارند، اینکه می توانند اهدافی را که برای خود تعیین کرده اند، بدست آورند. 

8. نداشتن فروتنی

متواضع بودن به شما کمک می کند تا کمتر در مورد خودتان فکر کنید ، و نقاط قوت و ضعف و محدودیت های خود را ارزیابی کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا درک کنید که چیزهای زیادی وجود دارد که شما نمی دانید.

9. عدم تمایل به ایجاد روابط قوی

راشتن روابط به ما کمک میکند تا با دیگران تعامل داشته باشیم و افراد را قانع کنیم تا بجای برعلیه ما بودن با ما کار کنند، افرادی که منافعشان با ما هماهنگ است.

10. بهانه تراشی

اگر دیگران را به خاطر اشتباهات و مشکلاتشان سرزنش کنیم، محکوم به شکست خواهیم بود. همه ما با مشکلاتی روبرو می شویم که ما را از مسیر خود خارج می کنند، افراد موفق کسانی هستند که اجازه نمیدهند چیزی بین خودشان و اهدافشان قرار گیرد.

11. تمایل به تسلیم

افراد ناموفق به آسانی تسلیم می شوند زیرا به اندازه کافی تلاش نمی کنند. مهم نیست که گاهی به زمین بیفتید. سعی کنید راهی برای رسیدن به اهداف خود پیدا کنید. تسلیم شدن منجر به شکست میشود.

12. مقاومت در برابر نصیحت

افراد شکست می خورند زیرا بازخوردهای ارزشمند را قبول نمی کنند و بیشتر بدنبالبحث درباره اینکه چرا این کار را انجام می دهند، هستند .

13. امتناع از یاد گرفتن از اشتباهات گذشته

افراد ناموفق عمدتا تحت تاثیر اشتباهات و شکست های خود هستند و تمام تلاششان این است که به سرعت از تجربیات دردناک فرار کنند و درس های مهم را دفن می کنند.

14. به تعویق اندازی

بسیاری از مردم با این مشکل روبرو هستند که نمی توانند برنامه خود را شروع کنند. آن ها ساعت ها را به تعویق می اندازند، و بهمین دلیل کارشان به تعویق می افتد.

15. عدم قبول مسئولیت

بسیاری از افراد از قبول مسئولیت شانه خالی میکنند، عذر و بهانه های بسیار می آورند تا از قبول کار سر باز زنند، این باعث عدم موفقیتشان میشود.

زنان و کار آفرینی پست قبلی
زنان و کار آفرینی
نوزادان باهوش متولد کدام فصل هستند ؟ پست بعدی
نوزادان باهوش متولد کدام فصل هستند ؟

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان