در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

انتشارات تازه ها

تحقیقات نشان داده است که کتاب نقشی مهم در زندگی ما دارد، و از آنجا که کودک هیچ تجربه ای از زندگی ندارد بسیاری از اطلاعات خود را از اطرافش بدست می آورد، پس چه بهتر که کتاب مهمترین منبع اطلاعاتی او باشد. اما کتابی که مناسب سن کودک باشد یا نیست یا بسختی پیدا میشود. در این بخش به معرفی مجموعه قصه های 1 تا 6 ساله ها از نشر تازه ها خواهیم پرداخت، مجموعه ای که برای هر رده سنی، داستانهای مناسبی دارد.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هاییکه می‌توانید فرزندان خود را به آن تشویق کنید، کتاب خواندن است. کتاب علاوه بر جنبه سرگرمی، تفکر برانگیز نیز هست، و برای کودکان بعنوان منبعی بی حد و حصر برای یادگیری در مورد افراد، مکان‌ها و ایده‌های دیگر است.

حال سوال اصلی این است که : چگونه برای کودک خود کتاب انتخاب کنم؟ چه کتابهایی برای کودک مناسب است؟

فرزند شما زمانی به کتاب علاقمند میشود که از همان سنین کودکی با آن آشنا شده باشد، و بعنوان یک رفتار روزانه آن را در شما مشاهده کرده باشد، اگر با کودک خود کتاب بخوانید، خواندن داستان با صدای بلند یک راه عالی برای ارتقا مهارتهای کلامی در او خواهد بود.

برای انتخاب کتاب مناسب برای کودک، ابتدا باید کودک خود را خوب بشناسید و با خصوصیات و ویژگی های سنی او آشنا باشید. کتابی که برای کودکان نوپا مناسب است، مسلما جذابیتی برای کودکان بزرگتر ندارد. بخاطر داشته باشید که خواندن کتاب از همان سنین کودکی باعث آشنایی او با کتاب و برقراری ارتباط با دنیای پیرامون از طریق داستانها میشود؛ در حقیقت کودک با کتاب خواندن زندگی کردن را می آموزد.

انتشارات تازه ها با دانستن این مساله که کودکان در هر سن، ویزگیهای متفاوتی دارند، مجموعه قصه های 1 تا 6 ساله ها را ترجمه و چاپ نموده است.

  • قصه های 1 ساله ها مجموعه داستان هایی است که با توجه به خصوصیات کودکان 1 ساله نوشته شده است، از آنجا که کودک در این سن به رنگهای تند و تصاویر بزرگ علاقه دارد، تصویرسازی کتاب دقیقا مناسب میباشدو همچنین محتوای داستانها بسیار ساده و مناسب فهم کودک است.
  • قصه های 2 ساله ها برای کودک که تازه در حال یادگیری سخن گفتن است، بسیار هیجان انگیز خواهد بود. شاید معنای بسیاری از کلمات را نداند اما اجازه دهید تا کتاب را بدست بگیرد و همزمان با خواندن شما به تصاویر کتاب نگاه کند. او میتواند با تصاویر بزرگ و رنگی ارتباط برقرار کند و نام هر چیزی که در صفحه است را بگوید.
  • قصه های 3 ساله ها مجموعه داستانهایی است که کودک را برای حضور در اجتماع بزرگتر از خانواده اش آماده میکند. با زبان داستان رفتارهای ارزشمند مانند خواب شبانه، پیروی از پدر و مادر و ... به کودک انتقال می یابدو از آنجا که کودک در این سن کنجکاوی بسیاری دارد، بسیاری از سوالاتش را میتوانید در قالب داستان به او پاسخ دهید.
  • قصه های 4 ساله ها براحتی احساسات کودک را دستخوش تغییر میکند. کودک عواطفی چون حسادت و خشم و مهربانی و ... را در داستانها میبیند و می آموزد. برای آنکه تخیل و خلاقیت او را افزایش دهید، حال میتوانید داستانها را در جایی بخصوص قطع کنید و از او بخواهید ادامه داستان را حدس بزند. شاید بهترین زمان برای آشنایی بیشتر و بهتر کودک با کتاب همین سن باشد.
  • قصه های 5 ساله ها مجموعه داستانهای آموزنده با مضامین همکاری با دیگران، پذیرش قوانین اجتماعی، نوعدوستی، نظم و ترتیب و ... میباشد. از آنجا که کودک در این سن یک شخصیت کوچک دارد، کم کم رفتارهای بزرگسالانه نیز از خود نشان میدهد. فکر کردن و خیال پردازی در این سن افزایش می یابد، و کودک میتواند چیزهای وحشتناک و ترسناک را در ذهن خود تصور کند، و البته تفاوت واقعیت و خیال پردازی را بخوبی از یکدیگر تشخیص میدهد.
  • قصه های 6 ساله ها داستانهایی با مضامین عدالت، رفاقت و دوستی است، زیرا کودک 6 ساله نسبت به گذشته بسیار عاطفی تر است و می تواند براحتی درباره احساساتش صحبت کند. او درک بیشتر و بهتری از دنیای اطرافش دارد، و مهارت های ارتباطی اش بهتر شده و حال میتواند تجربیاتش را بیان کند. شوخی و معما را بخوبی می فهمد و از کتاب به عنوان یک  تفریح، لذت می برد.

 

پس اگر علاقمند هستیم که کودک ما همان چیزی باشد که خواستار آن هستیم: کودکی اجتماعی، صادق، مسئولیت پذیر، مودب، منضبط و ... ، باید کتاب خواندن را از همان کودکی جز عادات روزانه در آوریم. از آنجا که بهترین زمان آموزش کودک قبل از مدرسه است، باید در انتخاب آنچه کودک با آن سروکار خواهد داشت، دقت کنیم.

نکات خانه تکانی عید پست قبلی
نکات خانه تکانی عید
سئو و بهینه سازی سایت پست بعدی
سئو و بهینه سازی سایت

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان