در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

فِنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

  • پنجشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸
  • 63 بازدید
  • مقالات

فِنگ شویی(feng shui)  چیست و چه کاربردی دارد؟سوالی است که باید جواب آن را در فرهنگ چین جستجو کنیم. 

فِنگ شویی یک سیستم متافیزیکی و شبه فلسفی است که هدفش هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است. در زبان چین فِنگ به معنای باد و شویی به معنای آب است.

چینی ها عناصر هستی را پنج گانه و شامل باد، آب، آتش، هوا و اتر می دانند، معتقدند که هر یک از اجزای هستی، یکی از این پنج عنصرهستند و آنها را عناصر پنج گانه می نامند. عناصر پنج گانه یکی از اصول فِنگ شویی به شمار می آیند. در این علم هر یک از عناصر، در موقعیت جغرافیایی خاصی از ساختمان قرار دارند و در آن موقعیت، انرژی و خصوصیات حاصل از آن عنصر، به مقدار زیادی وجود داشته و بر افراد و انرژی آنها تاثیر می گذارد.

در ادامه باید بگوییم که فِنگ شویی یک فلسفه و فن باستانی است که به داشتن دکوراسیونی مناسب و چیدمان درست اشیا در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، باغ و غیره اشاره دارد تا بهترین اثر را بر سلامتی، شادی، موفقیت، هماهنگی و به‌طور کلی انرژی مثبت، چی داشته باشد.

 مهم‌ترین چیزهایی که باید رعایت کرد، پرهیز از بی نظمی و هرگونه انباشتگی، استفاده از رنگ‌های مناسب، خطوط منحنی، در نظر گرفتن جهت‌های مناسب است. عناصر نقش بسیار مهمی در فنگ‌شویی ایفا می‌کنند.

چی                                                                                 

در فلسفه فنگ شویی، چی نوعی انرژی است که اگر در حالت مثبت باشد شِنگ چی (Sheng chi) یا (دَم کیهانی) یا (انرژی حیاتی) نامیده می‌شود و اگر راکد بماند و نتواند جریان آزادانه‌ای داشته باشد به انرژی مخربی تبدیل می‌شود که شا چی (Sha Chi) یا همان شا نامیده می‌شود.

انباشتگی و بی نظمی (مثلاً اتاق نامرتب و انباشتگی لباس ها، وسایل بی‌مصرف در کیف، یا در راهرو و تراس ساختمان و...) موجب می‌شوند چی نتواند آزادانه به حرکت درآید و به شا چی تبدیل می‌شود.

برای جریان داشتن چی باید از خطوط نوک تیز اجتناب کرد. مثلاً اثاثیه‌ای که لبه گرد دارند بهتر از وسایل نوک تیز است. زیرا چی در خطوط منحنی حرکت می‌کند و شاچی در خطوط تیز و شکسته

دو اصل مهم در فنگ شویی

یین و یانگ دو اصل ضروری در فنگ شویی هستند. در بطن این اصول، اعتقاد بر این است که بین یین (زنانگی) و یانگ (مردانگی) وجود تعادل امری ضروری است؛ چرا که اساس زندگی، خوبی، بدی، شادی و موفقیت همگی در زن و مرد و تعادل میان آن‌ها به ثمر خواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

 

نوشیدنی های خنک تابستانی پست قبلی
نوشیدنی های خنک تابستانی
پاکسازی خانه از انرژی های منفی پست بعدی
پاکسازی خانه از انرژی های منفی

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان