در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

چه زمانی تبلیغاتمان را متوقف کنیم؟

  • پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸
  • 89 بازدید
  • مقالات

ارتباطات این قدرت را دارد که بتوانید از طریق انواع تبلیغات یا روش های بازاریابی مردم را از رفتن بازدارید و آن ها را مجبور کنید تا بنشینند و به شما توجه کنند؛ در این میان واکنش هایی نظیر «چه گفتی؟» یا «آن را دیدی؟» میزان توجه را بالا می برند. 

مردم بطور روزانه توسط هزاران پیام بازاریابی، بمباران می شوند. این حجم بالای پیام های ارسالی در حیطه بازاریابی سبب می شود که اغلب به آن پیام و متن تبلیغی توجهی نشده و در نتیجه جذب مشتری با شکست مواجه شود.

یک آزمایش جالب : از مردم خواستیم تا ۵ مورد از آگهی های شب گذشته تلویزیون را برایمان بازگو کنند. واکنش ها جالب بود، با درماندگی و سردرگمی در نهایت : «آها… آن آگهی بامزه که تبلیغ چیپس بود …» .اگر تلویزیون نگاه کرده باشند و آگهی های دیشب برایشان جالب بوده باشد؛ شاید نام یک یا دو محصول تبلیغ شده را نیز به یاد داشته باشند.

درباره  تبلیغات چاپی نظیر مجله، روزنامه، بروشور، یا ایمیل های دریافتی، بسیاری از مردم حتی یک آگهی تبلیغاتی را که در مجله دیروز خوانده اند، به یاد نمی آورند. در مورد تبلیغات رادیو هم وضع به همین منوال است.

با این آزمایش ساده در می یابیم که تبلیغات ما باید بیشتر از تبلیغات دیگران، قدرت میخکوب کردن افراد را داشته باشد، چون شما می خواهید که افراد به محصول شما فکر کنند و آن را به یاد داشته باشند.

هانلی نوریس، که مدت زمان بسیاری را به تعلیم کارکنان برای تهیه تبلیغات بهتر گذرانده است، معتقد است اگر هفت اصل را رعایت کنید، می توانید با آگهی تبلیغی خود افراد را متوقف کنید :

1. تبلیغ باید درون مایه ذاتی داشته باشد تا بتواند هرکسی را به سمت خود بکشد.

اگر تبلیغی که هدفش بزرگسالان است، بچه ها را به سمت خود جلب کند یا بلعکس، بدین معناست که ساخت تبلیغ از اصل قوی میباشد.

2. تبلیغ باید مخاطبان را به مشارکت و همکاری وادارد.

تبلیغ باید مردم را به انجام دادن یک فعالیت وادار کند، رفتن به فروشگاه، قهقهه زدن و یا به فکر فرو رفتن. یک آگهی تبلیغاتی قوی، هرگز اجازه منفعل بودن به مخاطبش نمیدهد.

3. تبلیغ باید واکنشی احساسی برانگیزد.

حتی اگر جذابیت شما از نوع عقلانی باشد، تبلیغ باید نیازهای بنیادی و احساسات افراد را برانگیزد.

4. تبلیغ باید کنجکاوی را تحریک کند.

مخاطبان باید بخواهند که بیشتر بدانند. این باعث میشود که تبلیغ را مورد بررسی قرار داده و بدنبال اطلاعات بیشتر در خصوص آن محصول بروند.

5. تبلیغ باید مخاطبان را شگفت زده کند.

یک عنوان تکان دهنده، یک تصویر غیرمنتظره، یک ترفند غیرعادی در افتتاح فروشگاهتان یا داشتن یک ویترین عجیب و غریب دمیتواند مردم را درجای خود میخ کوب کند.

6. تبلیغ باید اطلاعات بدیهی را منتقل کند.

اطلاعات بدیهی یعنی برند شما چیست؟ برای چه کسانی مفید است؟ در معرفی برند خود، خلاقیت داشته باشید تا برای افراد خاص جلوه کنید. سعی کنید این کلمه عجیب را برعکس بخوانید : هرظتنم ریغ. با روشی جدید و خلاقانه متفاوت دیدن را به افراد ارائه دهید.

7. گاهی باید تبلیغ از قواعد و شخصیت محصول فراتر رود.

مطالعات نشان داده است که توجه مردم به اموری که خارج از الگوهای رایج باشد، جلب میشود. تبلیغی درست کنید که از انتظار مشتریان متمایزتر باشد. 

 

شما برای تبلیغی که داستانی داشته باشد که سبب شگفتی افراد شود، از الگوهای مرسوم فراتر رفته و مسایل بدیهی را به شکل غیرمنتظره ای مطرح میکند، به خلاقیت نیاز دارید. خلاقیت راز موفقیت شماست که با آن میتوانید تبلیغاتی موثر و هدفمند داشته باشید. 

خواص دمنوش و عرق رازیانه برای سلامتی پست قبلی
خواص دمنوش و عرق رازیانه برای سلامتی
رازهای تناسب اندام پست بعدی
رازهای تناسب اندام

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان