در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

عوارض مصرف زیاد بادام هندی

بادام هندی که با نام کاشو نیز آن را میشناسند، درختی گرمسیری و همیشه سبز است که از خانواده پسته ها و بومی شرق برزیل است.

این آجیل خوشمزه طبعی گرم و خشک دارد و برای سلامت قلب ، داشتن عضلات قوی ، درمان کم خونی و بهداشت دهان و دندان بسیار مفید میباشد و همچنین از دیابت و کم خونی و سنگ کیسه صفر جلوگیری می کند.

با وجود محبوبیت این میوه‌ خشک در سرتاسر جهان که به روش‌های مختلف مانند جزئی از غذاها، یا چاشنی برای گیاه‌خواران و دیگر افراد مصرف می‌شود، و مواد مغذی سالمی که مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها، فلاونوئیدهادارد اما مصرف بیش از حد هر چیزی خطرات و عوارض جانبی خود را به همراه دارد.

مضرات بادام هندی

باعث افزایش وزن میشود.

بادام هندی کالری بالایی دارد، و منبع خوبی از چربی اشباع شده است که سیستم قلب و عروق ما را سالم نگه می‌دارد اما حتی این چربی‌های مغذی هم اگر به مقدار بیش از حد مصرف شوند می‌توانند خطرناک باشند.

وجود سدیم بیش از حد

در هر ۱۰۰ گرم بادام هندی  فقط ۱۲ میلی گرم سدیم هست. اما، از آنجا که بعنوان یک میوه خشک به شکل شور و نمک زده مصرف می‌شود در هر اونس آن تقریبا ۱۸۱ گرم نمک وجود دارد. این مقدار بالای سدیم سطح فشار خون‌ را افزایش داده و باعث افزایش مشکلات قلبی عروقی میشود.

بادام هندی  خام خطرناک است.

روغن‌های موجود در پوسته‌ آن سمی بوده و باعث خارش و واکنش‌های ناخوشایند پوستی میشود.

تعادل مواد غذایی دیگر را بر هم میزند.

با وجود مواد مغذی بسیار در بادام هندی، بدن‌ ما به مواد دیگر هم نیاز دارد که آن‌ها را از میوه‌ها، سبزیجات، دانه‌ها و غلات و … به دست می‌آورد. بادام هندی  را در مقادیر کم مصرف کنید و پروتئین موجود در غلات، گوشت، و ماهی را در طول روز فراموش نکنید.

شاید باعث بروز آلرژی بشود.

خوردن بیش از حد بادام هندی خطر بروز واکنش‌های آلرژیک را افزایش می‌دهد. تحقیقات نشان داده است که انسداد مجاری تنفسی در آدم‌هایی که به بادام هندی  آلرژی دارند، بیشتر رواج دارد.

شاید تداخل‌های دارویی خاصی ایجاد کند.

بادام هندی  منبع بی‌نظیری از منیزیم است که فوایدی مانند تنظیم دمای بدن، سم زدایی، حفظ سلامت دندان‌ها و استخوان دارد. با این حال ممکن است منیزیم با داروهای فشار خون و مسدود کننده‌ّهای کانال کلسیم تداخل پیدا کرده و باعث حالت تهوع و احتباس آب میشود. حتی گاهی با داروهای دیابت، تیروئید، ادرار آورها و پنی‌سلامین واکنش نشان میدهد.

باعث افزایش فشار خون میشود.

سطح بالای سدیم موجود در نمک بادام هندی  میتواند سبب بالا رفتن فشار خون شود. 

برای کسانی که سردرد و میگرن دارند، مناسب نیست.

از آنجا که بادام هندی حاوی آمینو اسیدهایی مثل تیرامین و فنیل‌تیلامین است و به حفظ سطح فشار خون در حد نرمال کمک می‌کنند، اما همین آمینو اسید ها در افرادی که به این مواد حساسیت دارند، باعث سر درد میشوند.

درآمدتان را دو برابر کنید پست قبلی
درآمدتان را دو برابر کنید
روش های فراموش کردن خاطرات بد پست بعدی
روش های فراموش کردن خاطرات بد

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان