در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...
جستجو   ثبت آگهی رایگان

روش های فراموش کردن خاطرات بد

همه ما گاها، تجربیاتی را پشت سر می‌گذاریم که ترجیح می‌دهیم، آنها را فراموش‌ کنیم. برای موفق بودن در این امر باید  تمرینهایی در جهت کنترل خاطرات منفی و بیرون راندن افکار از ذهن‌یاد بگیریم تا اضطرابمان را کاهش دهیم.

۱.  از اماکن و چیزهایی که باعث یادآوری خاطره ها میشوند، دوری کنید.

وقتی به جای خاصی‌ می‌رویم یا درباره‌ موضوع خاصی صحبت می‌کنیم، خاطره‌های آن برایمان زنده میشوند. سعی کنید کاملا از چیزهایی که خاطرات بد را برایتان تداعی می‌کنند، دوری کنید، به زندگی ادامه دهید و افکار و خاطرات خوب بسازید. برای مثال از گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان دست بکشید چون شما را یاد آن خاطرات می اندازند.

۲. تا زمانی به آن خاطره فکر کنید که قدرتش را از دست بدهد.

چند دقیقه‌ اولی که چیز بدی را به خاطر می‌آورید، احساس اضطراب و درماندگی میکنید. بهترین کار این است که از فکر کردن به آن خودداری کنید، سعی در سرکوب کردن خاطره ها، قدرت بیشتری به آنها میدهد زیرا در ذهن‌تان مدام تکرار می‌شوند.

به جای بیرون راندن از ذهن، به خود اجازه‌ یادآوری بدهید، پس از مدتی نهایتا از آن همه فکر کردن دست خواهید کشید، برای خلاصی از هجوم خاطرات بد، به یک پیاده روی طولانی بروید.

۳. خاطره را تغییر دهید.

هر بار که چیزی را به خاطر می‌آورید، آن را اندکی تغییر دهید. مغز شما با جایگزین کردن اطلاعات کذب، قسمت های بد خاطرات را با اطلاعات متفاوت جابجا کرده و بدین شکل تغییر دیدگاه‌ در شما اتفاق می افتد.

اگر هر بار به جای موارد بد بر احساسات خوب تمرکز کنید، خاطره تغییر وضعیت خواهد داد و قدرت آسیب رسانی‌اش را کم کم از دست میدهد.

۴. بر خاطره‌های شاد تمرکز کنید.

ذهن‌تان را به سمت خاطرات مثبت و خوب سوق دهید. اجازه ندهید تا خاطره‌ بد خلق و خوی‌تان را تغییر دهد یا باعث شود احساس اضطراب و نگرانی بکنید؛ بلکه لحظه‌ای که به ذهن‌تان خطور می‌کند، تفکر‌تان را به خاطره‌ای شادتر عوض کنید. تا زمانی که به طور خودکار دیگر درگیر آن چالش‌های ذهنی قدیمی نشوید به تمرین مثبت اندیشی ادامه دهید.

۵. یاد بگیرید در لحظه زندگی کنید

ذهن‌ آگاه راهی عالی برای رهایی از استرس و لذت بردن از زندگی است. با واقعیت‌ها کنار بیایید و لذت ببرید. تمرکز کردن بر تنفس و رهاسازی ذهن روحیه‌تان را بهبود می‌بخشد.

 

حتی بدترین تجربه‌ها هم می‌توانند چیزی به ما بیاموزند. تجربه‌های منفی بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی هستند. آنها باید شما را قوی‌تر کنند. با گذر زمان، خاطره‌ بد شروع به کمرنگ شدن می‌کند و بدین ترتیب میتوانید با ایجاد خاطرات خوب فرایند فراموشی را سرعت ببخشید. 

خوردن خوراکی‌های مغذی، خواب خوب و کافی، و چند بار در هفته ورزش کردن، خوردن میوه ها و سبزیجات فراوان، پروتئین خالص، غلات کامل در فراموش کردن خاطرات بد نقش بسزایی خواهد داشت.

عوارض مصرف زیاد بادام هندی پست قبلی
عوارض مصرف زیاد بادام هندی
زنان و کار آفرینی پست بعدی
زنان و کار آفرینی

دیدگاه ها

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

ارسال دیدگاه

می خواهید دیدگاه خود را ارسال کنید؟ وارد حساب کاربری خود شوید

جستجو در مطالب

  ثبت آگهی رایگان